Voorleestassen

Voorlezen is leuk en speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van een kind. Jonge kinderen leren enorm veel van voorlezen. Voorlezen is heel goed voor de taalontwikkeling. Kinderen leren nieuwe woorden en ze ervaren spelenderwijs hoe een goede zin is opgebouwd. Kinderen leren goed luisteren en zich concentreren. Voorlezen stimuleert de fantasie en door een boek leert het kind ook veel van de wereld om zich heen. Het gevoel van veiligheid, het plezier en de exclusieve aandacht die het kind krijgt tijdens het voorlezen zijn tevens van groot van belang.

boeknkst-gr-1en2

De voorleestassen zijn bedoeld om het voorlezen thuis nog leuker te maken. Het is de bedoeling dat elke kleuter een paar keer per jaar een voorleestas mee krijgt naar huis.  Op iedere tas is een prent uit een prentenboeken geschilderd.In iedere tas zitten 2 of meer prentenboeken, spelletjes, een kleurplaat, een werkblad, vingerpoppetjes en/of …………………!  Zo heeft iedere tas een eigen thema waar de boeken en materialen bij gezocht zijn.